Sanatate

4 beneficii ale sportului in rutina zilnica

Probabil ca expresia ‘’este sanatos pentru inima ta‘’ ai tot auzit-o si cel mai probabil pe multi dintre noi nu ii motiveaza doar atat pentru a face sport regulat. Dar, este extrem de important sa iti dedici cateva ore din programul tau unui sport preferat, poti face simplu prin eliminare si vezi care iti place.
Poti incerca diferite tipuri de clase la Dina Jumps: ore de zumba in Constanta, yoga, aerobic, pilates, cardio si multe altele, iar apoi cu siguranta vei stii care te atrage cel mai tare. In plus poti face o combinatie din mai multe tipuri de clase de la Dina Jumps, care cu siguranta va avea un efect vizibil asupra ta.

1. Exercitiul este minunat pentru creier.

Asta rezulta mai putina depresie, memorie mai buna si invatare mai rapida. Studiile sugereaza de asemenea ca exercitiul este, de acum, cel mai bun mod de a preveni sau intarzia aparitia bolii Alzheimer, o frica majora pentru multi americani.

Oamenii de stiinta nu stiu exact de ce exercitiile schimba structura si functia creierului, dar este o zona de cercetare activa. Pana in prezent, au descoperit ca exercitiul imbunatateste fluxul sanguin catre creier, alimentand dezvoltarea de noi vase de sange si chiar celule noi ale creierului, datorita proteinei BDNF (factor neurotrofic derivat din creier). BDNF declanseaza cresterea neuronilor noi si ajuta la repararea si protejarea celulelor creierului de la degenerare. De asemenea, poate ajuta oamenii să se concentreze, potrivit cercetărilor recente.

2. Ai putea deveni mai fericit.

Studiile nenumarate arata ca multe tipuri de exercitii, de la mers pe jos pana la ciclism, fac ca oamenii sa se simta mai bine si pot chiar sa scada simptomele depresiei. Exercitiul declanseaza eliberarea substantelor chimice in creier – serotonina, endorfine, dopamina – iti ajuta starea de spirit si diminueaza stresul.

3. S-ar putea sa imbatranesti mai incet.

S-a demonstrat ca exercitiul prelungeste durata de viata cu pana la cinci ani. Un alt nou studiu sugereaza ca exercitiile de intensitate moderata pot incetini imbătranirea celulelor.

4. Iti va face pielea sa arate mai bine.

Exercitiul aerobic revigoreaza fluxul sanguin catre piele, oferind oxigen si substante nutritive care imbunatatesc sanatatea pielii si chiar ajuta ranile sa se vindece mai repede. De aceea, atunci cand oamenii au rani, ar trebui sa se deplaseze cat de repede posibil – nu numai pentru a se asigura ca muschiul nu atrofiaza, ci pentru a asigura o buna circulatie a sangelui in piele.

Acum ca ai vazut o parte din beneficiile pe care le are miscarea asupra ta si a corpului tau ar trebui sa incerci macar o clasa de aerobic sau ce iti place tie, cu siguranta te vei simti mai bine.

4 Comments

  1. ghelbere elena

    Daca mersul pe jos este sport, atunci eu fac foarte mult sport in fiecare zi.

  2. Dani Dragomir

    Fac plimbari lungi cu fetita mea si mai fac si la o bicicleta statica.

  3. Valeria Chertes

    Pentru sanatate este bun orice sport.

  4. Oana Mihai

    Orice sport este bun,parerea mea!

Leave a Reply

Theme by Anders Norén