Nu este un secret faptul ca traficul in Capitala genereaza nervi si frustrare printre soferi. In ultimii ani, timpul pierdut pe strazile sau pe soselele din Bucuresti a crescut exponential si, cu toate acestea, romanii aleg sa circule zilnic cu masina personala.
Un studiu a aratat ca Bucurestiul se afla pe primul loc al celor mai aglomerate orase din Europa, in ceea ce priveste traficul, si pe locul 5 la nivel mondial. Aceste rezultate sunt ingrijoratoare, iar situatia nu pare sa se imbunatateasca in viitorul apropiat. Unul dintre efectele acestei situatii este cresterea semnficativa a vanzarilor de baterii auto, precum cele de pe acest link, dar si a combustibilului, in ciuda preturilor din ce in ce mai mari. Consumul, in ambele cazuri, este mult mai ridicat, chiar daca distanta parcursa este aceeasi.
De ce nu renunta romanii la masina personala, chiar daca petrec, in medie, cu 50 de minute mai mult in trafic?
In primul rand, lipsa unui sistem de transport in comun eficient ii face pe multi soferi sa se urce la volan si sa parcurga drumul spre job ori spre intalniri sociale cu propria masina. Desi in Capitala exista metrou, la orele de varf, statiile cele mai importante sunt atat de aglomerate, incat foarte multe persoane nu ajung nici macar pe peron pentru a se urca in primele doua trenuri care opresc.
Apoi, in ceea ce priveste transportul in comun de suprafata, situatia nu este foarte diferita. In plus, numarul mic de autobuze si tramvaie raportat la numarul locuitorilor, dar si durata mare de timp care trece intre sosirea acestora in statii este un alt motiv care genereaza nervi si frustrare printre calatori. De asemenea, pentru ca nu exista benzi separate, rezervate numai pentru liniile de transport public, deseori, acestea raman blocate in trafic.
In sfarsit, nu poate fi contestat faptul ca automobilul personal ofera un grad sporit de confort, si, in conditiile actuale, majoritatea prefera sa isi petreaca timpul la caldura, comod, decat sa astepte zeci de minute venirea unui autobuz. Acest lucru se intampla, mai ales, pentru ca foarte multi sunt nevoiti sa schimbe mai multe mijloace de transport in comun pana sa ajunga la destinatie.
Alte cauze pentru supraaglomerarea traficului
· Lipsa unei alternative, precum o retea de drumuri de centura, ce ar impiedica traversarea Capitalei de catre vehiculele in tranzitie
· Lipsa unei infrastructuri care sa suporte numarul mare de masini existente in prezent (aproximativ 1,3 milioane de automobile)
· Lipsa parcarilor, din care rezulta stationarea masinilor pe carosabil, ceea ce ingreuneaza considerabil traficul
Conform studiului, situatia devine din ce in ce mai grava pe zi ce trece. Numarul masinilor creste, odata cu numarul persoanelor care aleg Bucurestiul ca oras de resedinta, chiar si temporar.
Cei care vor sa evite aglomeratia sunt sfatuiti sa apeleze la alte metode de transport, precum mersul cu bicicleta, trotineta electrica sau chiar mersul pe jos, cand acest lucru este posibil. Desi autoritatile locale au planuri pentru a decongestiona traficul, acestea se intind pe o durata mare de timp, lucru care ii nemultumeste pe locuitorii Capitalei.
advb
Eu cred că oamenii nu renunță la mașina personală deoarece sunt foarte comozi. Iar asta se vede cel mai bine în parcările magazinelor unde majoritatea se chinuie și parchează chiar ilegal doar că să fie cât mai aproape de intrare.
RODICA MIHAELA PASERE
Am fost in Bucuresti anul asta si intradevar spre deosebire de Brasov(unde locuiesc) e un oras extrem de aglomerat si trebuie sa ai nervii tari in trafic.