Diverse

Clientii trebuie sa fie ca prietenii tai!

Firmele care isi bazeaza activitatea pe relatii cu publicul sau pe comert au nevoie de personal care sa stie foarte bine cum sa comunice cu clientii, cu o atitudine prieteneasca, insa, totodata, profesionista. Calmul si raspunsurile potrivite la intrebarile clientilor trebuie sa fie bine stapanite de orice angajat care lucreaza intr-o pozitie publica.

Un foarte bun model de comunicare cu clientii ar putea fi o coafeza buna, cu experienta de multi ani in activitatea ei cu clientele. Multe femei frecventeaza ani de zile aceeasi coafeza, ajungand sa isi cunoasca reciproc viata, dar aceasta forma de intimitate, alaturi de munca satisfacatoare pe care o ofera coafeza sunt o combinatie de succes, model pentru cine lucreaza cu clientii. In plus, coafezele primesc de la furnizorii de produse profesionale mici esantioane sau obiecte promotionale, pe care le ofera, la randul lor, clientelor, fiind ambasadoare ale unor marci. Mai mult, orice salon de coafura respectabil ofera clientelor cafea, ceai sau bomboane pentru a le face asteptarea mai placuta.

Mici cadouri pentru clienti

Multi clienti sunt interesati de reduceri de preturi, insa daca astfel de promotii nu sunt afisate de catre firma, incearca sa negocieze pretul produsului sau al serviciului dorit, iar firma trebuie sa accepte acest joc de piata, oferindu-le macar un cadou la achizitia unui produs sau serviciu cu pret mare. Un astfel de avantaj obtinut de client il va face sa revina la firma si sa recomande firma, mai ales daca a cumparat ceva de calitate.

Cand angajatii firmei trebuie sa aiba abilitati de buni psihologi

In anumite domenii comerciale, angajatii care se ocupa de clienti trebuie sa fie prezentabili, dar si sa raspunda cu calm si profesionalism solicitarilor cu care vin clientii in firma. In cabinetele medicale, in service-uri auto sau in alte locuri unde clientii merg pentru a rezolva probleme, personalul trebuie sa aiba rabdare, sa explice solutiile la probleme, iar daca nu se pot rezolva acolo problemele lor, macar niste sugestii sunt bine venite sau recomandarea altor firme unde ar putea gasi solutii sau rezolvari.

Asadar, firmele care ofera servicii trebuie sa aiba angajatii pregatiti si din acest punct de vedere al comunicarii cu clientii, insa si in vanzari sunt importante abilitatile de a raspunde in mod profesionist la cerintele cumparatorilor. In magazinele unde se vand haine sau incaltaminte, de exemplu, intra multi clienti care nu stiu exact ce cauta, iar vanzatorii buni trebuie sa le faca recomandari si sa aiba rabdarea de a-i sfatui ce anume se potriveste cumparatorului.

Clientii localurilor au, de asemenea, asteptari privind o atitudine prietenoasa si deschisa din partea celor care ii servesc. ”Clientul nostru – stapanul nostru” nu este cel mai potrivit slogan in timpurile actuale, angajatii din localuri castiga mult mai mult – fidelitate si bacsis – daca ofera si o atitudine prietenoasa impreuna cu produsele din meniu. Turcia sau Grecia sunt cunoscute ca tari unde patronii localurilor vorbesc cu oaspetii lor ca si cum ar fi fost clienti acolo de cand lumea, chiar daca turistii straini au intrat prima oara in local. Acesti oameni de afaceri stiu ca nu doar preparatele bune conving clientii sa se intoarca in local, ci si atmosfera. Iar recomandarile bune pentru un restaurant sunt cea mai eficienta publicitate.

Leave a Reply

Theme by Anders Norén