Diverse

Etichetele de pret electronice – pareri pro si contra

Tuturor aparaturilor electronice de care ne folosim zi de zi se adauga si etichetele electonice care pot fi regasite si in magazinele din Romania. Ele au aparut mai intai in lanturile de magazine frantuzesti, iar apoi au fost introduse si la noi in tara. Metro a fost primul hypermarket care a incercat implementarea lor si au realizat un mic experiment pe unul dintre magazinele lor din tara. Dupa Metro, a urmat Mega Image, care, la ora actuala are toate magazinele dotate cu etichete electronice eliminand in totalitatea acele etichete de pret tiparite.

Noile etichete electronice arata exact ca in fotografie. Ele contin un afisaj electronic care indica pretul produsului, pe bucata sau unitar, indicatii privind reducerile sau promotiile din magazin sau alte informatii folositoare atat pentru client, cum ar fi pretul in euro, dar si pentru angajati, cum ar fi stocul de produse existent. Aceste mici afisaje electronice de doar cativa centimetri sunt asezate in suporturi speciale si amplasate pe rafturile magazinelor. Ca orice alta evolutie sau schimbare tehnologica, aceasta va avea parte atat de sustinatori, cat si de persoane care vor privi cu mai mult scepticism lucrurile.

Eficienta in cazul acestor tipuri de etichete de pret este incontestabila. Nu mai este nevoie de un efort major din partea angajatilor de a schimba toate etichetele tiparite in conditiile unor reduceri de pret sau alte modificari, ci aceste etichete electronice sunt conectate la reteaua de wireless a magazinului, iar preturile pot fi schimbate doar cu ajutorul unui calculator si a unui program. De asemenea, afisarea preturilor este mult mai organizata. O eticheta electronica este de dimensiuni mai mici decat o eticheta tiparita, astfel ca pe raft pot fi amplasate mai multe astfel incat situatiile in care un client nu mai gaseste pretul la un produs sa nu existe. Cu cat mai mult aceste etichete evita si situatiile in care pretul de la raft nu corespunde cu cel de la casa de marcat, cu atat mai mult, unii consumatori sustin ca acestea sunt si mult mai elegante decat cele traditionale.

Scepticii considera ca evolutia nu este completa. Avand in vedere ca pe acel mic aparat electronic se lipeste un autocolant cu numele produsului, tot se printeaza ceva. Daca scopul este de a elimina printarea, atunci toate informatiile ar trebui afisate electronic. Un alt dezavantaj sustinut de cei care inca nu sunt convinsi de aceasta schimbare in magazinele din Romania consta in lipsa de claritate a afisajului electronic. Din cauza cantitatii mari de lumina din incinta supermarketurilor sau a hypermarketurilor, pretul afisat este dificil de identificat din anumite unghiuri de vizibilitate.

2 Comments

  1. ghelbere elena

    Nu am fost atenta la etichete sa vad cum sunt, de fapt nici nu le bag in seama, le vad numai atunci cand cumpar un produs nou.

    • Cred ca va dura ceva timp pana le vom vedea in multe nagazine, dar si pana cand cumparatorii se vor obisnui cu ele.

Leave a Reply

Theme by Anders Norén