Diverse

O mica istorie despre tractor

Tractoarele sunt vehicule care fascineaza mai mult sau mai putin pe toata lumea. Pe multi ii fascineaza design-ul, pe altii zgomotul pe care il emit, iar altii vor aprecia performantele acestei inventii. Indiferent de fascinatia ficaruia, trebuie sa recunoastem ca agricultura moderna nu ar fi ceea ce este azi fara ajutorul acestei inventii. Tractorul este o masinarie fara de care nu am mai termina recoltele la timp, avand in vedere cererea uriasa de pe piata. Multi fermieri investesc sume frumoase de bani pentru a cumapra un tractor de caltiate si la fel de mult investesc si in piese utiliaje agricole, pentru a le intretine. Magazinul tractorsud.ro ofera o gama vasta de peise pentru tractoare, la preturi foarte avantajoase. De aici am gasit sa cumpar si piese john deere, care nu sunt deloc usor de gasit in Romania.

Sa intelegm mai bine istoria tractorului. Cuvantul “tractor” provine din latinescul “trahere” care inseamna tractare, a trage. Prima inregistrare a cuvantului, insemnand “un motor sau un vehicul pentru tractarea remorcilor sau plugurilor”, a avut loc in anul 1901, inlocuind termenul anterior “motor de tractiune”.

Primele unelte agricole motorizate la inceputul secolului XIX au fost motoarele portabile, motoare cu abur pe roti care puteau fi folosite pentru a conduce o masinarie agricola mecanizata prin intermediul unei curele flexibile. Richard Trevithick a proiectat in 1812 primul motor cu abur stationar semiportabil pentru utilizari agricole, cunoscut sub numele de “motor de hambar” si a fost folosit pentru a propulsa o masina de treierat porumb. Motorul cu adevarat portabil a fost inventat in anul 1839 de catre William Tuxford din Boston, Lincolnshire, care a inceput manufacturarea unui motor construit in jurul unui boiler de locomotiva cu tuburi de fum orizontale. O volanta mare a fost montata pe arborele cotit si o curea de piele tare a fost folosita pentru a propulsa echipamentul folosit. In anii 1850, John Fowler a folosit un motor portabil “Clayton & Shuttleworth” pentru a propulsa un aparat in prima demonstratie publica a aplicatiei de tractiune prin cablu in cultivare.

In paralel cu dezvoltarea primelor motoare portabile, mai multi ingineri au incercat sa le faca autopropulsate. In majoritatea cazurilor acestia au reusit prin montarea unui pinion de atac la capatul arborelui cotit si conectandu-l cu un lant la un alt pinion de atac montat pe axul din spate. Aceste experimente au avut diferite succese. Primul motor de tractiune adecvat, in forma recunoscuta astazi, a fost dezvoltat in anul 1859, cand inginerul britanic Thomas Aveling a modificat un motor portabil “Calyton & Shuttleworth”, care trebuia tras de la o sarcina la alta de doi cai, intr-un motor autopropulsat. Alterarea a fost realizata prin montarea unui lant lung intre arborele cotit si axul din spate.

In anul 1892, John Froelich a inventat si construit primul tractor motorizat pe benzina / petrol in Clayton County, Iowa, SUA. Un motor “Van Duzen” pe benzina cu un cilindru a fost montat pe un sasiu de motor “Robinson”, care putea fi controlat si propulsat de catre cutia de viteze a lui Froelich. Dupa ce a primit brevetul, Froelich a fondat “Waterloo Gasoline Engine Company” si si-a investit toate bunurile. Totusi, aceasta aventurare a fost fara succes, iar in 1895 totul a fost pierdut si compania a dat faliment.

Primul tractor de uz general usor cu motor pe petrol care a avut succes comercial a fost construit de inventatorul britanic Dan Albone in 1901. Acesta a completat patentul pe 15 februarie 1902 pentru design-ul tractorului si a fondat compania “Ivel Agricultural Motors Limited”. El a numit tractorul “Ivel Agricultural Motor”, cuvantul “tractor” intrand in uz mai tarziu. “Ivel Agricultural Motor” era usor, puternic si compact, avea o singura roata de cauciuc pe fata si doua roti mari pe spate asemenea tractoarelor moderne. In 1903, pretul unui tractor era de 300 de lire sterline. S-au fabricat aproximativ 500 de exemplare, majoritatea fiind exportate in intreaga lume. Motorul original folosit a fost realizat de “Payne & Co.” din Coventry, dupa 1906 fiind folosite motoare frantuzesti “Aster”.

Avand temele facute pe aceasta tema, consider ca este mai usor sa intelegem de ce aceste inventii impun respect si trebuie intretinute cu piese de calitate de la Tractorsud.ro!

Leave a Reply

Theme by Anders Norén