Carti, Copii

Recenzie smartbook „Aventurile lui Leonardo”, de Roxana Andreea Rusu

smartbook

A trecut ceva vreme de cand nu v-am mai recomandat o carte, dar credeti-ma ca merita sa revin in forta cu acest volum! Am studiat cu rabdare fiecare bucatica de pagina si abia cand am fost convinsa ca recenzia mea va fi completa m-am asezat sa o scriu.

„Aventurile lui Leonardo” este un smartbook scris de Roxana Andreea Rusu, psihopedagog de profesie. CV-ul autoarei este impresionant, iar experienta si pregatirea profesionala o indreptatesc sa fie o autoare de succes de carti pentru copii. Va spun ca tot ea sta si in spatele proiectului AmNascutAcolo.ro, o comunitate utila mamicilor. Iar prin cartile ei, scriitoarea se adreseaza atat parintilor, cat si cadrelor didactice.

Ce este un smartbook?

Un smartbook, asa cum ii spune si denumirea in limba engleza, este o carte inteligenta. Suna interesant, nu-i asa? Va asigur ca asa si este! Pentru ca, pe langa placerea lecturii, cartea ii ajuta pe copiii cu varste cuprinse intre 4 si 14 ani (da, deja intra pe specialul taram al adolescentei) sa-si dezvolte o serie de abilitati, numite soft skills, utile in evolutia oricarei fiinte umane.

Ce sunt soft skills?

Din pacate, o spun cat se poate de sincer si imi asum afirmatia, nici in familie si nici in scoala nu se pune accentul pe formarea unei personalitati a copilului care sa-l ajute sa reuseasca in viata. Suntem atat de focusati pe rezultate imediate, vizibile si masurabile, pe cantitatea de informatii stocate, incat uitam esentialul: „slefuirea” fina a nepretuitei comori numita personalitate. Este inutil sa determinam copilul sa inmagazineze multe cunostinte daca nu il ajutam sa invete ce sa faca cu ele, cum sa le foloseasca in viata de zi cu zi.

Din postura de cadru didactic care „si-a luat definitivatul” atunci cand a devenit si mama, pot spune ca niciodata nu am pus pret pe cantitate. Sunt si voi ramane adepta stilului cu pasi marunti, care construieste incet, dar sigur. Si aplic aceleasi principii si in cariera mea didactica. Nu sunt o simpla sursa de informatii, ii ajut pe micutii mei sa se dezvolte armonios si, pe langa continuturile stiintifice prezentate, ma asigur ca formez oameni.

Ei bine, cartea „Aventurile lui Leonardo” exact pe acest principiu a fost redactata: sa-i ajute pe parinti si pe dascali sa formeze, pas cu pas, soft skills la copii. Si ca sa fie mai usor de inteles importanta lor, iata cateva exemple de soft skills tratate in volumul de fata: optimismul, simtul umorului, automotivatia, spiritul de echipa, capacitatea de a face fata stresului, asumarea responsabilitatii, spiritul de initiativa, abilitatile de negociere, gandirea critica, increderea in sine. Mie mi se par esentiale in dezvoltarea unei personalitati sanatoase a viitorului adult de succes.

Ce cuprinde cartea?

Pentru fiecare dintre abilitatile prezentate mai sus este creata o povestioara potrivita. Stim foarte bine ca prin joc si poveste copilul dobandeste mult mai multe decat prin simpla expunere de informatii. Fiecare poveste incepe cu cateva cuvinte adresate copilului de simpaticul leopard Leonardo, un preambul care ii convinge intr-o maniera fina, aproape insesizabila, pe cei mici sa-si pregateasca antenele pentru a receptiona mesajul.

Fiecare poveste este urmata de o serie de activitati pentru dezvoltarea abilitatii respective. Totodata, povestile contin si ilustratii alb-negru ce pot fi utilizate ca imagini de colorat, implicandu-l activ pe copil. La finalul fiecarui capitol tematic, pe langa poveste, ilustratie si activitati de dezvoltare veti gasi si un cod QR. Puteti descarca aplicatii gratuite din Magazin Play (eu am descarcat Cititor QR)cu ajutorul carora sa „cititi” si sa descoperiti cadourile ascunse in spatele lor: articolecu sfaturi mai mult decat utile.

Sper ca am reusit sa va fac curioase, dragile mele mamici! Va recomand calduros sa achizitionati aceasta carte, pentru ca va fi utila intregii familii! De asemenea, o recomand si cadrelor didactice care isi doresc sa-i sprijine pe elevi sa evolueze armonios, apropiindu-se astfel si mai mult. O carte utila si placuta, de neratat! O gasiti pe site-ul editurii Integral, dand click aici.