Tehnologie

Ce platforme de socializare să folosești pentru afacerea ta?

platforme

În ultimii ani foarte mulți antreprenori și-au mutat afacerile în mediul online, încurajați de contextul economic și de preferințele consumatorilor. Comerțul electronic s-a dezvoltat într-un ritm accelerat, favorizând competitivitatea vânzătorilor, care se întrec în oferte și campanii pentru atragerea unui număr cât mai mare de clienți. Să pornești o afacere nu este deloc greu. Marea provocare este să o dezvolți, să crești vânzările prin strategii de marketing eficiente și să consolidezi un brand.

Promovarea este esențială pentru succesul unei afaceri, de aceea alegerea canalelor de promovare și vânzare necesită atenție și informare. Una dintre cele mai folosite modalități de promovare este cea prin intermediul rețelelor de socializare, precum Facebook, Instagram sau Snapchat.

Fiecare platformă de social media oferă ceva diferit, fiind foarte important să o alegi pe cea potrivită afacerii tale, ținând cont de publicul tău țintă și de obiectivele companiei. Dacă ești la început de drum și afacerea ta nu este prea dezvoltată este recomandat să fii activ pe una sau doua rețele de socializare, în loc să folosești 10 platforme pe care să nu le poți gestiona într-un mod eficient.

Pentru a înțelege mai bine ce platforma de social media se potrivește cel mai bine afacerii tale, detaliem mai jos câteva avantaje ale principalelor rețele:

Facebook

Facebook este una dintre cele mai folosite și apreciate platforme de socializare, fiind un canal de promovare care îți pune la dispoziție milioane de utilizatori pe care îi poți converti în clienți. Îți poți deschide complet gratuit un cont pentru afacerea ta, prin intermediul căruia îți poți promova produsele prin strategii de marketing gândite pentru publicul tău țintă.

Utilizatorii Facebook au o vârstă medie cuprinsă între 18-34 ani. De aceea, este important să adaptezi mesajele de marketing în funcție de vârstă și percepția lor.
Fiind o platformă bazată pe conținut care încurajează conținutul generat de utilizatori, Facebook poate contribui în mare măsură la creșterea vânzărilor tale, dacă acorzi atenție postărilor.
Facebook este o platformă ușor de accesat, 96% dintre utilizatori folosind aplicația pe telefoanele mobile.
platforme
Instagram

Această rețea de socializare pune accentul pe partea vizuală. Instagram poate fi un canal de promovare foarte eficient și pentru afacerea ta, dacă folosești fotografii de calitate, videoclipuri care să prezinte într-un mod detaliat și interesant produsele tale.

Un avantaj al Instagram-ului îl reprezintă utilizarea de hashtag-uri care îți pot crește vizibilitatea în mediul online. Utilizează hashtag-uri care se bucură de popularitate sau creează unele noi, originale, și te poți bucura de mulți vizitatori pe pagina ta. Pentru a reuși să convertești vizitatorii paginii tale în clienți, te poți informa de pe site-uri de specialitate care detaliază atent cum să îți dezvolți un business și cum să îți crești vânzările.

Snapchat

Snapchat se adresează publicului mai tânăr, fiind o platformă foarte apreciată în prezent. Utilizatorii acestei platforme sunt atrași de videoclipurile cu o vizibilitate limitată de timp, de numai 24 de ore. Poți folosi Snapchat pentru promovarea afacerii tale, fiind ideală pentru ofertele zilnice sau diferite promoții.

Pentru a reuși în afaceri este important să fii motivat și să îți promovezi produsele într-un mod eficient, pe canalele potrivite. Informează-te bine despre specificul fiecărei platforme de social media și alege să fii activ pe cele care se potrivesc domeniului tău de activitate și publicului țintă căruia te adresezi.

Leave a Reply